יוגורט טבעוני מחלב סויה

יוגורט טבעוני מחלב סויה

הניחו מאחור את היוגורט החלבי ואמרו שלום ליוגורט סויה מעשה ידכם לתפארת. אני חושב שזה המתכון הכי קל עלי אדמות והוא מורכב בעיקר משלושה חלקים עיקריים והרבה חיידקיי פרוביטיקה. למי שאיננו מכיר את מעלות חיידקי הפרוביוטיקה אספר שמדובר בחיידקים טובים השוכנים אצלנו במעי והם אחראים בין היתר על עיכול תקין. מחסור בחיידקים אלו יכול לגרום… Read more »

ממרחים טבעונים לבית הספר

שלום כיתה א – מה מורחים בכריך?

8 אופציות לכריכים טבעונים שאפשר לקחת לבית הספר פעם, לפני זמן רב,נסעתי באוטובוס וישבתי לבדי על המושב שקרוב לחלון. לאחר מספר תחנות עלתה אישה עונדת משקפי שמש גדולים וכהים בסגנון מיושן מאוד והתיישבה במושב לידי שהיה ריק. היא חייכה אלי ובירכה אותי לשלום. עניתי בנימוס: "שלום וברכה". מדי כמה כמה דקות אותה אישה חייכה לעצמה… Read more »

נגיסי טופו בזיליקום ותרד

נגיסי טופו בזליקום, תרד עם פירה סלק מתקתק

מתכון קל ונפלא של נגיסי או שניצלים מטופו עם בזיליקום ותרד בתוספת פיק מסלק אפויים בתנור . מנה כארוחת צהריים או נישנוש בריא מי שנשאר בארץ במהלך חודש אוגוסט (מי אתם?) בטח ישמח לשמוע שלא חייבים לעמוד שעות במטבח המהביל כדי להכין מנה נפלאה של נגיסי טופו ובזיליקום. באמת, אני חושב שזה מתכון עם טופו… Read more »

Latest
  • 3 חטיפי אנרגיה טבעונים

    3 חטיפי אנרגיה טבעונים

    3 חטיפי אנרגיה טבעונים קלים להכנה, טעימים שישתלבו נפלא ליד הקפה של אחה"צ השתתפה בהכנת כתבה זו יועצת התזונה ומאמנת הכושר – נעם בכר אני רוצה להעלות בפניכם סוגיה כואבת שבודאי שכל אדם העוסק בספורט וגם עובד במשרה מלאה מכיר מקרוב. מה אוכלים בין ארוחת הצהריים ועד אימון הערב?! מצד אחד עברו הרבה שעות מארוחת… Read more »

  • ארטיק טבעוני

    3 ארטיקים טבעוניים בריאים

    אין כמו הקיץ! ללכת לבריכה, לאכול אבטיח, ענבים וארטיקים. הארטיקים שמוכרים במכולת השכונתית מלאים בצבעים מלאכותיים, סוכר לבן מעובד, לא רכיבים שהייתי רוצה להכניס לגוף שלי. לכן, החלטתי להכין ארטיקים בריאים, טבעיים בבית שיעזרו לנו להתאושש מאימון קשה, יעזור להרגע וגם יעזרו לנו למנוע את הדלקת הבאה. ארטיק: מנגו, ספירולינה וחלב סויה ארטיק בעל צבע… Read more »

  • דייסת כוסמת טבעונית

    דייסת כוסמת טבעונית לארוחת בוקר

    דייסת כוסמת טבעונית לארוחת בוקר נפלאה שתגרום לכם להיות ערניים ואנרגטיים לאורך כל היום קמנו בבוקר, מלאי אנרגיות חיוביות לעוד יום עמוס בעבודה ואימונים ובשאר מטלות היום. אחרי ששתינו קפה ובדקנו את כל הפיד באינסטוש, חשוב מאוד גם לאכול ארוחת בוקר, מזינה ומלאה שתספק לנו אנרגיה לגוף ולמוח לכל היום, לפחות עד ארוחת הצהריים. הדייסה… Read more »

  • לחמניות שיבולת שועל טבעוניות

    לחמניות שיבולת שועל טבעוניות בצ'יק צ'ק

    לחמניות שיבולת שועל טבעוניות בקלי קלות, ללא קמח חיטה שכיף לנשנש עם הקפה של הבוקר. מה אתם אוכלים בבוקר? אני לדוגמא: מאוד אוהב לאכול דייסת קוואקר עם חלב סויה, קצת פירות חופן קטן של אגוזים ולצאת אל היום שלי. שבע ואנרגטי. אני יודע אני יודע, בימי הקיץ הרותחים פחות מתחשק לנו דייסה חמה ומהבילה.  … Read more »

  • תוספת ברזל לטבעונים

    סלט קינואה ומשמשים – תוספת ברזל לטבעונים

    הידעתם שחוסר בברזל נחשב לאחד החסרים הבולטים אצל ספורטאים ובעיקר ספורטאיות סיבולת?  השתתפה בהכנת כתבה זו – התזונאית תמי אדיב ברזל הוא מינרל חיוני לתפקודו התקין של הגוף. הוא משתתף בהובלת חמצן מהראות אל תאי הגוף, פינוי הפסולת המצטברת מהתאים וגם בחלק בתהליכים אנזימתיים שחיוניים להפקת אנרגיה. חוסר בחמצן לתאי השריר בזמן מאמץ יכול לגרום… Read more »

  • קציצות שעועית לבנה בקארי

    שלושה מתכונים טבעוניים משעועית לבנה

    שעועית לבנה – בואו נדבר עליה רגע אחד רבים נוטים לזלזל בשעועית הלבנבנה והחיוורת הזו. כאילו התחושה הכללית, שרובנו מדלגים עליה בין מדפי הסופרמרקט והיא הולכת לאיבוד בין שקיות העדשים האדומות היומיומיות ולבין בת דודתה – השעועית האדומה האקזוטית. בטח תשמחו לשמוע שהשעועית הלבנה היא הילדה הרעה של השכונה. מדוע אתם שואלים? מפני שבכוס שעועית… Read more »

  • שייק חלבון טבעוני

    שייק חלבון טבעוני – שלושה מתכונים למניעת דלקות

    שלושה שייקים טבעונים קלים להכנה ללא אבקות ממרכיבים שיש (כמעט) בכל בית. כל מי שעוסק בספורט באופן קבוע ודאי יודע שאחת הסכנות הבריאותיות הנפוצות ביותר לספורטאים היא התפתחות של דלקת כתוצאה מפעילות ספורטיבית מאומצת. אני בטוח שאין ספורטאי פעיל שאינו מכיר מקרוב את הכאב הפיזי והנפשי המלווה בתהליך ההחלמה מדלקת. (אם לא, טפחו לעצמכם על… Read more »

  • המבורגר טבעוני מעדשים

    המבורגר טבעוני מעדשים מונבטות

     הנה מתכון קל וזריז לקציצה נפלאה. עשירה בחלבון איכותי, מעט שמן, דל בקלוריות ומספקת את הקרייב לקציצה. מצרכים ל4 קציצות בגודל כף יד  כוס עדשים ירוקות מונבטות (לחלופין אפשר גם כוס עדשים ירוקות מושרות במים כ 8 שעות ומבושלות כ 10 במים רותחים ) שלוש כפות קמח תירס (או קמח חיטה מלא) חצי סלסלת פטריות שמפיניון… Read more »

  • קערת בודהה יפנית

    קערת בודהה יפנית

    הטרנד הבולט בתזונה הבריאה בשנה החולפת הוא מגוון קערות הבודהה. (הכי 2016 שלא תבלבלו) מה זה קערות בודהה? אז למי שלא מכיר מדובר בקערה עמוקה המכילה ארוחה שלמה, מורכבת ממספר רכיבי מזון בריא, מסודרים בצורה נאה, לא מעובדים, המאוזנים תזונתית: חלבונים, פחמימות, שומנים, וירקות . בדרך כלל מלווה ברוטב בריא וטעים גם כן. אינני יודע האם… Read more »

  • פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים שחורים ובזילקום

    פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובזליקום

    פשטידה גבינה טבעונית עם זיתים ובזיליקום קלה להכנה ממצרכים בריאים בלבד שלא תפסיקו לנשנש ממנה!                                   רבים מחברי הטבעונים חושקים בנפשם להמשיך ולאכול מאכלים הדומים בטעמם למאכלי החלב אותם נהגו לאכול טרם הפיכתם לטבעונים. אני בהחלט יכול להבין את… Read more »