Home » איך להכין לבד נוטלה טבעוני
נוטלה טבעונית

איך להכין לבד נוטלה טבעוני

אני לא חושב שיש ישראלי אחד שמצה מרוחה בממרח שוקולד לא מזכירה לא את הילדות. (אצלי גם מצה מרוחה במרגרינה, מזכירה את הילדות…אל תשאלו) 

למרות שאני לא מחובבי המצה, יש משהו כייפי כל כך במצה עם שוקולד. לא יודע להסביר לכם את זה …

אולי הפריכות של המצה, אולי הכמות ההיסטרית של השוקולד או שניהם יחד.

נוטלה טבעונית

בכל אופן, גם אם אתם אנשי שוקולד השחר וגם אם אתם אנשי שוקולד נוטלה המיובא, בטוח תסכימו איתי שכדאי להכין את הממרח לבד בבית.

כמויות הסוכר והשומן בממרחים הקנויים הם רבים ולכן אני חושב שאם אפשר להכין לבד בבית ובכך להפחית את כמות הסוכר והשומן זה עדיף.

במתכון הביתי הזה של נוטלה טבעוני השתמשתי באגוזי לוז אבל אפשר גם להחליף לאגוזי קשיו, שקדים, פקאנים או כל אגוז אחר שאתם אוהבים. התוצאה תהיה מפתיע ושונה בכל פעם. אז שווה לנסות.

במתכון הזה, לא הוספתי סוכר לבן כלל והמתקתי אותו  עם 10 תמרי מג’הול מגולענים ולכן הממרח לא יצא מאוד מתוק. אם אתם אוהבים יותר מתוק הוסיפו תמר או שניים.

במידה ואתם לא אוהבים תמרים כלל אפשר להמיר בחצי כוס סוכר לבן או סילאן.

נוטלה טבעונית
מסיבת נוטלה

ערכים תזונתיים למתכון מהתזונאית ומדריכת הכושר נעם בכר: 

המתכון מכיל בסביבות 500 גרם ממרח (כ 10 כפות)

כל כף גדושה של ממרח מכילה:

240 קלוריות, 4.5 גרם חלבון, 35 גרם פחמימה, 12 גרם שומן (מתוך 4 גרם שומן רווי).

 

איך להכין לבד נוטלה טבעוני

זמן הכנה 30 minutes
זמן בישול 15 minutes
זמן כולל 1 hour
מנה הגשה 10 כפות

מרכיבים

  • 300 גרם אגוזי לוז לא מומלחים, לא קלויים
  • 1 כוס חלב סויה ללא סוכר
  • 3/4 כוס אבקת קקאו
  • 1 כף שמן צמחי קנולה, קוקוס או זית.
  • 10 תמרי מג'הול ללא החרצנים

הוראות הכנה

  1. קולים את אגוזי הלוז בתנור למשך 10-15 דקות על חום בינוני (160 מעלות)
    נוטלה טבעונית
  2. משפשפים את אגוזי הלוז בעזרת מגבת, עד שהקליפה הכהה מתקלפת.
  3. במעבד מזון טוחנים את אגוזי הלוז מספר דקות עד שמתקבלת עיסה כמעט משחתית של אגוזים
  4. מוסיפים את שאר רכיבים וממשיכים לטחון היטב
  5. במידה ומתקבלת עיסה מאוד דחוסה ויבשה אפשר להוסיף מעט חלב סויה.
  6. להעביר לצנצנת ולשמור במקרר עד כשבוע
    נוטלה טבעונית
 

Comments

comments