Home » חומוס טבעוני מאפונה ירוקה יבשה
חומוס מאפונה ירוקה יבשה

חומוס טבעוני מאפונה ירוקה יבשה

חומוס טבעוני מאפונה ירוקה יבשה

מכירים את האפונה הירוקה היבשה שאף אחד לא יודע מה לעשות איתה? (מלבד יודעי דבר ).

חומוס מאפונה ירוקה יבשה

חוץ ממרק אפונה אפשר גם להכין ממרח חומוס טבעוני מפנק שעשוי אך ורק מהקטניה היבשה והיפה הזו. מלבד צבע ירוק, עמוק ומשגע המנה הזו מכילה ערך תזונתי נפלא!

לחומוס אפונה ירוקה יבשה

  1. כוס אפונה יבשה מושרת כל הלילה (לפחות 8 שעות ) בהרבה מים.
  2. חצי כוס טחינה גולמית מלאה
  3. מיץ מחצי לימון
  4. שתי שיני שום כתושות
  5. חופן של פטרוזליה קצוצה
  6. קורטוב מלח פלפל
  7.  חצי כפית סודה לשתיה

 

מבשלים את האפונה בסיר מים רותחים עם כפית סודה לשתיה כחצי שעה או עד שהאפונה מתרככת מאוד.

מסננים מהמים החמים ומשאירים מעט מהם בסיר (כרבע כוס).
טוחנים היטב, בשילוב עם השום הלימון והטחינה עד לקבלת מרקם של משחה שמזכיר חומוס רגיל. שחקו עם כמויות הטחינה והלימון עד קבלת המרקם שמתאים לכם.

אם סמיך מדי הוסיפו מים, עם דליל מדי הוסיפו עוד טחינה.

ערבבו את הפטרוזיליה קצוצה פנימה והגישו.

מנה מושלמת לארוחת צהריים ואפילו לארוחת בוקר להרפתקנים שביננו.

 


תמי אדיב, התזונאית הקלינית מוסיפה:

"מדובר במנה שמכילה שילוב נהדר של פחמימות איכותיות, חלבונים ושומנים בלתי רווים (שמגיעים מהטחינה כמובן)
עם תוספת חיזוק של ברזל, אבץ וגם סיבים.
מכיוון שיש בה כמות מאוד גדולה (ואיכותית) של שומנים וסיבים- היא פחות מתאימה לשלב של לפני/ אחרי האימון, אלא דווקא לארוחות שבמהלך היום.
לחובבי האירובי, אפשר להשלים פחמימות עם 1-2 פרוסות לחם או קערה קטנה של קינואה
ואם אתם לא מחובבי הפחמימות- פשוט לנגב את הממרח בירקות טריים (רצוי שתכלול גם פלפלים ועגבניות- שמלאים בויטמין C שעוזר לספוג ברזל ואבץ (וגם סידן))"

חומוס מאפונה ירוקה יבשה

 

Comments

comments