פשטידה גבינה טבעונית עם זיתים ובזיליקום קלה להכנה ממצרכים בריאים בלבד שלא תפסיקו לנשנש ממנה!

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים שחורים ובזילקום

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים שחורים ובזילקום

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

רבים מחברי הטבעונים חושקים בנפשם להמשיך ולאכול מאכלים הדומים בטעמם למאכלי החלב אותם נהגו לאכול טרם הפיכתם לטבעונים.

אני בהחלט יכול להבין את זה אבל שימו לב לדבר אחד. רוב רובם של תחליפי הגבינה הקיימים ברשתות השיווק מכילים כמות קטנה ולעיתים אף שלא קיימת של חלבון וסידן וכמות גדולה מאוד של שמן מוקשה. אולי זה טעים כמו גבינה אבל בהחלט לא משהו שהייתי רוצה להכניס לגוף שלי.

* זיכרו תחליפי הגבינה אינם זהים לערך התוזנתי הקיים בגבינה.

דעו שאפשר להכין אינספור תחליפים מזינים לגבינה בבית המכילים אגוזי קשיו ,שקדים או טופו.

הפשטידה שלפניכם מכילים טופו ואגוזי קשיו ולכן היא עשירה בחלבון, ברזל ובחומצות שומן איכותיות.

ותוספת הזיתים והבזילקום מוסיפים טעם וריח נפלא.


 

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובזיליקום

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובזיליקום


 

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובליקום

כמות ל 2 פשטידות קטנות בקוטר של 15 ס"מ המתחלקות ל4 פרוסות כל אחת.

  1. 250 גרם אגוזי קשיו מושרים במים 3 שעות לפחות
  2. מעט חלב סויה (כף)
  3. 300 גרם טופו משי
  4. חצי כוס קמח מלא
  5. שן שום
  6. כפית חרדל
  7. חופן של עלי בזליקום קצוצים
  8. חופן של זיתים שחורים מגולענים וקצוצים
  9. מלח פלפל
  10. חצי כפית סודה לשתיה
  11. כפית חומץ בלסמי
  12. מלח גס

מה עושים?

במעבד מזון טוחנים היטב את אגוזי הקשיו, ללא מי ההשריה, עם מעט חלב סויה עד קבלת קרם אחיד. (במידה ולא נוצר קרם הוסיפו מעט מים)
בקערה עמוקה מוסיפים את קרם הקשיו, את הטופו, הקמח. מערבבים עם שאר הרכיבים עד קבלת בלילה אחידה וללא גושים.
מעבירים לתבניות אפייה בוזקים מלח גס  ואופיה על חום בינוני (180) כ 25 דקות או שהפשטידה משחימה.

התזונאית תמי אדיב מוסיפה:

הפשטידה מכילה כמויות יפות של חלבון -13.5 גרם לפרוסה, כ275 קלוריות  וגם ברזל 2.5 מ"ג.
גם תכולת השומן גבוהה- רובו מגיע מאגוזי הקשיו ולכן הוא בלתי רווי.

לדף הפייסבוק של  תמי אדיב – ויג'נאנה יוגה ותזונה קלינית 

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובזילקום

פשטידת גבינה טבעונית עם זיתים ובזילקום

 

Comments

comments

Written by חגי לפלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.