דרגו את הפוסט

הטרנד הבולט בתזונה הבריאה בשנה החולפת הוא מגוון קערות הבודהה. (הכי 2016 שלא תבלבלו)

קערת בודהה יפנית

קערת בודהה יפנית

מה זה קערות בודהה? אז למי שלא מכיר מדובר בקערה עמוקה המכילה ארוחה שלמה, מורכבת ממספר רכיבי מזון בריא, מסודרים בצורה נאה, לא מעובדים, המאוזנים תזונתית: חלבונים, פחמימות, שומנים, וירקות . בדרך כלל מלווה ברוטב בריא וטעים גם כן.

אינני יודע האם בודהה עצמו נהג לאכול את ארוחתיו בקערות שכאלו, אך אני בטוח שבתום ארוחה הכוללת קערה שכזו תרגישו כמו בודהה הצוחק בעצמו! (לא השמן)

קערת הבודהה הזו מכילה כמות נאה של חלבון, סידן וגם מינרל חשוב ששמו יוד שחשוב לפעילות הקוגנטיבית שלנו וגם עונה על הצורך הבלתי פוסק שלי לאוכל יפני.

אז מה צריך?

קערת הבודהה היפנית

  1. כף אצות וואקמה מושרות במעט מים חמימים עם כפית רוטב סויה כ חצי שעה.
  2. 3/4 כוס אטריות סובה מבושלות לפי הוראות היצרן
  3. 3/4 טופו משי (סביבות 200 גרם)
  4. חצי כוס ברוקולי חלוט
  5. חצי כוס כרוב לבן קצוץ
  6. כף דלעת חלוטה פרוסה לפרוסות דקות
רוטב מיסו:
  1. כפית שמן קוקוס
  2. כפית חמאת בוטנים לא ממותקת
  3. 3 טיפות שמן שומשום
  4. כפית מיסו כהה
  5. כף רוטב סויה
  6. כף חלב סויה
  7. כפית שומשום מלא

מה עושים?

מתחילים בסידור של כל הרכיבים הקערה. את אטריות הסובה מניחים במרכז הקערה ומסביבם שאר רכיבי הקערה.

מערבבים בקערה קטנה את מרכיבים הרוטב וזוללים.

קערת בודהה יפנית

קערת בודהה יפנית

התזונאית תמי אדיב מוסיפה:

הקערה המגוונת והעשירה הזו תעשיר אותנו בחלבונים (21 גרם), בסידן (86 מ"ג) וגם בברזל (1.5 מ"ג).
בזכות האצות, המנה מכילה כמויות יפות של יוד- 140 מק"ג. 
כמה יוד צריך אדם בוגר?  150 מק"ג.
אצות ים הן אחד המקורות היחידים ליוד אצל טבעוניים.
ליוד יש חשיבות בתפקוד תקין של בלוטת התריס, וגם השפעה על התפקוד הקוגנטיבי של כולנו- ספורטאים וגם לאוכלוסייה הכללית.
בילדים ונשים הרות ומניקות, לצריכת כמויות מספקות מספקות של יוד יש חשיבות עליונה.
במרץ השנה התגלה כי ל86% מהנשים ההרות ול-58% מהילדים בגילאי בית ספר יש חוסר ביוד- מדובר בחוסר משמעותי שיכול להשפיע על התפתחות תקינה של העובר והילד מבחינת הגדילה וההתפתחות הקוגנטיבית.
מקורות נוספים אחרים ליוד לטבעוניים יכולים להיות אצות כמו נורי, קומבו (מעט) וגם מלח מועשר ביוד (כפית אחת מכילה 150 מק"ג) או תוספי תזונה שונים.
אצת קלפ- לא מומלץ לאכול בכלל. כמויות היוד שבה יכולות להיות אסטרונומיות, חשוב לזכור שאין להעמיס על הגוף כמויות גדולות של יוד בבת אחת– עודף ביוד יכול להיות מסוכן לא פחות מחוסר ממנו. אם אתם חושבים שחסר לכם יוד, עדיך להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמעמיסים, בכל מקרה, הוסיפו את היוד בהדרגה.

לדף הפייסבוק של תמי אדיב

תמי אדיב- ויג'ינאנה יוגה ותזונה קלינית

תמי אדיב- ויג'ינאנה יוגה ותזונה קלינית

שמישהו יעצור אותי

שמישהו יעצור אותי

 

Comments

comments

Written by חגי לפלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.