הפיצו אהבה

קציצות סייטן ופטריות

קציצות סייטן לספורטאים טבעונים

מלאות בחלבון ויטמנים ומנחמות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זו היא מנה נהדרת לאחרי אימון קשה או לארוחת צהריים. המנה הזו מכילה כמות גדולה מאוד של חלבון ופחמימות איכותיות.

הקציצות מורכבות בעיקר מסייטן שהוא חלבון חיטה מבודד ומכיל גלוטן ולכן אינו מתאים לסובלים מרגישות לגלוטן.

מכיוון שהסייטן מכיל כמות מאוד קטנה של שמן, רצוי להוסיף שמן איכותי כדי שהקציצות לא ידבקו.

אני אוהב להוסיף לסייטן כמות יפה של פטריות מפני הערך התזונתי הרב שלהם וגם היכולות שלהם לספוג טעמים.

פטריית שמפניון מכילה 3% חלבון (!) , 3% מ"ג סידן והמון מינרלים וויטמינים.

 

מצרכים ל 8 קציצות גדולות (2 מנות)

  • 100 גר' סייטן בטעם טיבעי (ללא תיבול)
  • חבילה של פטריות שמפניון
  • חופן של אגוזי מלך (רצוי להשרות מספר שעות לפני, אבל לא חייבים)
  • צרור עלי כוסברה
  • חצי כוס שמן קוקוס או שמן קנולה
  • חצי כפית חרדל דיז'ון
  • כף טחינה גולמית
  • חופן מלא היד של קוואקר
  • שן שום
  • אבקת כורכום (מעולה למניעת דלקות)
  • פפריקה
  • מלח
  • פלפל
  • מיץ לימון

לרוטב

  • 6 עגבניות בשלות או קופסה של עגבניות מרוסקות
  •  6 שני שום
  • פלפל חריף
  • כוסברה
  • פלפל אדום מתוק
20150819_102709

איך מכינים?

טוחנים יחד את כל רכיבי הקציצות לכדי מחית מוצקה ומניחים במקרר לשעה כדי להתייצב.

בינתיים מכינים רוטב עגבניות

במידה ומשתמשים בעגבניות טריות, נשרה אותם מספר דקות במים רותחים ואז נקלף את הקליפה נחתוך לקוביות.

לטגן מעט שמן זית עם שום נוסיף את קוביות העגבניות (או את קופסת העגבניות המרוסקות)

נביא לרתיחה, נקטין את האש נוסיף כוס מים ונביא לרתיחה נוספת.

כדי להכין קציצה מהמלית טוב להרטיב את הידיים במים, כך המלית לא תדבק ליד.

נעשה כדורים מהמלית ונוסיף לרוטב עד שהרוטב מסמיך

כיף להגיש עם אורז מלא

מנה טבעונית לאחרי אימון קשה עשירה בחלבון איכותי, דלה בשומן וטובה לבניית שרירים!

 

מלאות בחלבון ויטמנים ומנחמות

מלאות בחלבון ויטמנים ומנחמות

 

Comments

comments

Written by חגי לפלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.