דרגו את הפוסט

שלושה שייקים טבעונים קלים להכנה ללא אבקות ממרכיבים שיש (כמעט) בכל בית.

שייק חלבון טבעוני

שייק חלבון טבעוני

כל מי שעוסק בספורט באופן קבוע ודאי יודע שאחת הסכנות הבריאותיות הנפוצות ביותר לספורטאים היא התפתחות של דלקת כתוצאה מפעילות ספורטיבית מאומצת.

אני בטוח שאין ספורטאי פעיל שאינו מכיר מקרוב את הכאב הפיזי והנפשי המלווה בתהליך ההחלמה מדלקת. (אם לא, טפחו לעצמכם על השכם)

אלו שכן שחוו פציעה שכזו, יכולים להעיד על תהליך החלמה ארוך ומייגע הדורש בדרך כלל מנוחה טוטאלית משגרת האימונים. כמובן, כמו תסריט מנוסח היטב הדלקת תמיד תפרוץ כאשר אנו בשיאנו, רגע לפני תחרות או אירוע חשוב.

לכן, חשוב מאוד לשלב כחלק משגרת האימונים תזונה עשירה בחומרים אנטי דלקתיים (נוגדי חמצון) אשר מסייעים במניעת התפתחות הדלקת עוד לפני הפציעה הטראגית.

ככל, תזונה טבעונית איכותית ומאוזנת עשירה בנוגדי חמצון שמקורם הם: פירות, ירקות, אגוזים וקטניות . מקורות נוספים של נוגדי חמצון הם יין אדום ותה ירוק.

אופציה נוספת היא לשתות שייק בתום האימון: כזה שיכיל כמות נאה של חלבון וגם נוגדי חמצון.

הנה מתכונים לשלושה שייקים טבעונים, עשירים בחלבון ונוגדי חמצון. ומיועדים לשתייה במסגרת חלון ההזדמנויות מייד בתום האימון.

 

שייק 1:

טופו פירות יער

שייק חלבון טופו פירות יער

שייק חלבון טופו פירות יער

  1. חצי כוס חלב סויה- ללא תוספת סוכר
  2. רבע כוס טופו משי – 100 גרם
  3. רבע כוס פירות יער
  4. בננה אחת
  5. כפית זרעי צ'יה

התוזנאית תמי אדיב מוסיפה:

"השייק מכיל 240 קלוריות, 11.5 גרם חלבון, 33 גרם פחמימה. "

"הוא עשיר בנוגדי חמצון ממשפחת האנטוציאניניים שידועים בתרומתם למניעת מחלות לב וכלי דם, סכרת, האטת תהליכי הזדקנות ושמירה על תפקוד תקין של המוח."

 

שייק 2:

טופו תרד וספרולינה

שייק חלבון טבעוני טופו ספרולינה

שייק חלבון טבעוני טופו ספרולינה

  1. חצי כוס חלב סויה – ללא תוספת סוכר
  2. רבע כוס טופו משי – 100 גרם
  3. כוס עלי תרד ללא הגבעולים
  4. בננה אחת
  5. כפית ספרולינה
  6. כף טחינה גולמית

התוזנאית תמי אדיב מוסיפה:

"השייק מכיל 314 קלוריות, 15.5 גרם חלבון, 25 גרם פחמימה ו-4.5 מ"ג ברזל.

המשקה יספק שפע של נוגדי חמצון כמו לוטאין, קוורצטין וכלורופיל- שייקלו על העומס החמצוני המצטבר במהלך האימון ובתפקוד היום יומי בכלל."

 

שייק 3

אדממה וכורכום

אדממה וכורכום

אדממה וכורכום

 

  1. חצי כוס חלב סויה
  2. חצי כוס אדממה (ללא התרמילים) חלוטים במים רותחים כ 5 דקות
  3. בננה אחת
  4. חצי כפית כורכום- (עדיף משורש כורכום)

התזונאית תמי אדיב מוסיפה:

"בשייק הזה יש 240 קלוריות, 13 גרם חלבון, 31 גרם פחמימה, 3 מ"ג ברזל.

וכורכומין- נוגד חמצון עוצמתי מאוד, שמחזק את מערכת החיסון ומגן על מולקולות הדנ"א שלנו מפני הרס חמצוני. פגיעה חמצונית עלולה לגרום לשינויים ברצף הגנטי ולכן מגדילה באופן משמעותי את הסיכוי להתפתחות תאים סרטנים ופגמים גנטיים שונים."

לדף הפייסבוק של תמי אדיב תזונה קלינית ויוגה

שייק חלבון טבעוני

שייק חלבון טבעוני

 

 

 

Comments

comments

Written by חגי לפלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.