Home » תזונה טבעונית לספורטאים. ארבעה ממרחים עתירי חלבון שכדאי לכם להכיר
תזונה טבעונית לספורטאים. ממרחים עשירים בחלבון

תזונה טבעונית לספורטאים. ארבעה ממרחים עתירי חלבון שכדאי לכם להכיר

תזונה טבעונית לספורטאים. ארבעה ממרחים עתירי חלבון שכדאי לכם להכיר.

תזונה טבעונית לספורטאים. ממרחים עשירים בחלבון
תזונה טבעונית לספורטאים. ממרחים עשירים בחלבון

 

ארבעה מתכונים קלים לממרחים עשירים בחלבון ודלים בשומן שהכי כיף למרוח על לחם טרי.

אני אתחיל את הפוסט הזה בגילוי אישי. נמאס לי מטחינה. די! לא יכול לראות את זה יותר. אחרי שנים של טבעונות אני מרגיש שהממרח הזה יצא לי מכל המערכות ואני חייב לגוון בממרח אחר. ממרח שיהיה עשיר בחלבון (ואם זה לא טחינה אז גם דל בשומן). אז הנה ארבעה מתכונים לממרחים קלים מאוד שמהווים מקור לחלבון איכותי שהכי הכי כיף למרוח על לחם טרי כארוחת בוקר.

 

ממרח אגוזי מלך וסלק 

תזונה טבעונית לספורטאים. ממרח אגוזי מלך וסלק

 

לאגוזי מלך יש ערך תזונתי מאוד גבוה הם מכילים כ 15% גרם חלבון וכמות גדולה של סידן וברזל, אומנם הם מכילים כמות גדולה של שומן אבל מדובר בחומצת שומן מסוג אומגה 3 שמאוד בריא לנו. השילוב הנהדר עם הסלק החי מייצר ממרח בצבע וורוד משגע. ילדות קטנות (וגם ילדים) מתות על זה !

אז מה צריך?

  • כוס אגוזי מלך מושרים במים למשך לילה
  • חצי סלק טרי קצוץ לקוביות
  • שן שום
  • מיץ מחצי לימון
  • מלח ופלפל

לסנן את האגוזים מהמים ולטחון את שאר הרכיבים לכדי משחה אחידה

 

ממרח שעועית לבנה וכורכום

ממרח שעועית לבנה עם כורכרום
ממרח שעועית לבנה עם כורכרום

אל תזלזלו בקטנייה התמימה והזולה הזו מדובר, לא פחות מאשר פצצה תזונתית המכילה 9% אחוז חלבון ופחות מאחוז אחד של שומן. הכורכום מוסיף מלבד צבע משגע גם תוספת מטורפת של ברזל.

  • כוס שעועית מבושלת (אפשר לכין לבד ואפשר גם קפוא או מקופסת שימורים)
  • כף של שורש כורכום טרי קצוץ לפרוסות (אפשר גם אבקת כורכום)
  • שן שום
  • מיץ מחצי לימון
  • כפית שמן זית
  • חופן שמריר קצוץ

טוחנים לכדי משחה אחידה

 

ממרח שעועית אדומה פיקנטי עם עגבניות

ממרח שעועית אדומה פיקנטי עם עגבניות

ממרח שעועית אדומה פיקנטי עם עגבניות

לא נזניח את השעועית האדומה! גם זו מכילה כמות מדהימה של 15% חלבון ו50 מ"ג סידן, מה צריך יותר?

  • כוס שעועית אדומה מבושלת (אפשר גם קפוא או מקופסה)
  • עגבנייה טרייה קלופה (חורצים בבסיס העגבנייה ארבעה חריצים וחולטים במים רותחים כ 3 דקות ומקלפים בעזרת סכין)
  • אבקת צ'ילי
  • שן שום
  • מיץ לימון
  • כפית שמן זית
  • מלח פלפל

טוחנים הכל לכדי משחה אחידה

 

ממרח שמרי בירה עם חציל ופלפל קלויים

ממרח שימרי בירה עם חציל ופילפל קלוי
ממרח שמרי בירה עם חציל ופלפל קלוי

מי עוד לא גילה את שמרי הבירה? אז אם לא אתם חייבים להכיר. מדובר בשמרים לא פעילים והם התוספת המזינה והאיכותית שאתם רוצים להכניס לתזונה הטבעונית שלכם. הם מכילים כמות גבוהה מאוד של חלבון כ50% רק 5% של שומן. יש להם טעם מעט גבינתי והשילוב עם החציל והפלפל הקלוי הוא לא פחות ממדהים.

  • חצי כוס של שמרי בירה
  • בשר של חציל אחד בגודל בינוני קלוי או שרוף על האש
  • פלפל אדום אחד קלוי
  • שן שום
  • מיץ מחצי לימון
  • כפית שמן זית
  • מלח

טוחנים הכל לכדי משחה אחידה.

 

ממרחים כאלו ללא ספק יכולים להוות מקור מזין ופתרון לתזונה טבעונית לספורטאים. הם מכילים כמות גדולה של חלבון, ברזל ומעט שומן.

תהנו 🙂

 

 

Comments

comments