Home » מה אוכלים לקראת מרתון "סמסונג" תל-אביב?
מה אוכלים לקראת מרתון תל אביב

מה אוכלים לקראת מרתון "סמסונג" תל-אביב?

וואו כמה התאמנו לרגע הזה!  שבועות וחודשים של אימונים ומאמץ לקראת מרתון "סמסונג" תל- אביב שקרב ובא בצעדי ענק ויחול בשישי הבא ה– 23.2.18.

הספירה לאחור החלה ואפשר כבר להרגיש את ההתרגשות באויר במיוחד שכבר הספיקו להקים את שער הזינוק ואת שער הסיום בשדרות רוקח. לי זה תמיד מקפיץ מעט את הלב. גם לכם?

ככה זה היה שנה שעברה. צילם: צילום: רונן טופלברג

אז רגע לפני שאוספים את ערכות המרוץ מכיכר רבין (18-21/2) חשוב גם לדעת איך להתכונן ומה לאכול לקראת המרוץ.

גורם מרכזי אשר ישפיע על רמת הביצועים ביום המירוץ יהיה הדלקהתזונה שלכם בימים הקודמים למרוץ (וכן לאורך כל תקופת האימונים); תזמון, כמות ואיכות הכרחיים להבטחת מצבורי אנרגיה יעילים וזמינים.

אז מה כן?

פחמימות. מספר ימים לפני מרתון סמסונג תל אביב, השתדלו לאכול כמות מאוזנת (לא יותר מידי!) של פחמימות בכדי למלא את מצבורי האנרגיה בגופכם – הגליקוגן בשרירים. כגון: פסטה, אורז, לחם או אפילו פיצה. הימנעו מהעמסת יתר של פחמימות: יותר מידי פסטה ערב לפני המרוץ עלולה להעיק על מערכת העיכול ולגרום לאי נוחות. כדי להיכנס לאווירה, אתם יותר ממוזמנים לקחת חלק במסיבת הפסטה הגדולה והייחודית של המרתון שתיערך בערב יום חמישי ה- 22/2 בכיכר רבין בניצוחו של השף אביב משה (מידע נוסף והזמנה באתר המרתון).

חלבונים, שומנים וחבריהם. בימים הקודמים למרוץ, הקפידו לאכול חלבון רזה ואיכותי כמו טופו, קטניות, ירקות מכל הסוגים ופירות. שומנים בריאים כגון אבוקדו, שמן זית, טחינה ואגוזים מומלץ לשלב באופן קבוע ומאוזן בתפריט היומיומי, אך יש להימנע מאכילה מופרזת שלהם ערב לפני המרוץ מפני שזמן עיכול שומן בגוף ארוך יותר.

ארוחה קטנה בבוקר המרוץ. כשעה לפני יריית הזינוק של מרתון סמסונג תל אביב, מומלץ לאכול ארוחה קטנה וקלילה בכדי לרענן את מאגרי האנרגיה ולהכין את הגוף לאתגר. פחמימה עם נגיעה קטנה של חלבון יעשו את העבודה. לדוגמא: בננה קטנה + יוגורט סויה דל שומן, טוסט לחם + עם קוביית טופו / דבש / ריבה , 2 תמרים. כמובן, למי שאוהב – קפה חזק מומלץ 😊

פרוסה אחת כזו ואתם מסודרים עד קו הגמר

שתיית נוזלים. מומלץ לשתות 1-1.5 כוסות מים לפני המרוץ וכן שלוקים קטנים של מים לאורך המרוץ (איך צורך להביא מהבית מארגני התחרות כבר ידאגו לכם) , בכדי להימנע מהתייבשות. בסיום המרוץ, ישנה חשיבות אדירה לשתיית נוזלים מספקת, לתמיכה בתהליך ההתאוששות של הגוף.

ומה לא?

העמסת יתר של פחמימות. נכון, פחמימות זה החיים, וכיף לאכול אותן כמעט בכל צורה. עם זאת, בערב המרוץ ולאורך תקופת הורדת העומס (טייפר) הימנעו מהעמסת יתר. ערב לפני מרתון סמסונג תל אביב אנו נוטים להתרגש מאוד, תחושה המשפיעה על המערכת ההורמונאלית שלנו ולעיתים אף משפיעה על המטבוליזם (עיכול); הכבדה או שינוי בקצב הפעילות של מערכת העיכול עלולה להביא לתשישות מוקדמת ולתחושת אי נוחות במהלך המרוץ.

הימנעות מארוחת בוקר. הימנעות מוחלטת מכל מזון בבוקר המרוץ עלולה להוביל לעייפות והתשה מוקדמת של השרירים. אחרי מספר שעות צום לאורך הלילה שלפי, כדי שתכניסו משהו קטן לפה שיתן לכם אנרגיה.

יותר מידי נוזלים. נכון, חשוב מאוד לשתות כמות נוזלים מספקת ביומיום, אך עם זאת, הימנעו משתייה מופרזת של נוזלים בצמוד למרוץ. במהלך המרוץ, אף אחד לא מעוניין בעצירות פיפי מרובות (למרות השירותים המפנקים במתחם הv.i.p )

מזון/שתייה חדשים. מעוניינים לאכול או לשתות דבר חדש שלא ניסיתם מעולם או במהלך תקופת האימונים? מזון או שתייה שאינכם מכירים עדיין את השפעתם על מערכת העיכול שלכם עלולים להיות בעייתיים ולכן מומלץ לוותר.

הכי חשוב השתדלו ליהנות מהאירוע הגדול ביותר של ריצה בארץ הכולל 40,000 חובבי ריצה מכל רחבי הארץ ומהעולם.

שיהיה לכם בהצלחה ולא לשכוח לחייך למצלמות!

#btg #reacreation #runlivelove #nrc

A post shared by חגי לפלר (@haggai_leffler) on

נכתב עם התזונאית ומדריכת הכושר נעם בכר

w a ß t e a m o m e n t // #איזהיום #NIKETLV #NRC_TLV #BTGTLV #reactionclub #nextstoptlv www.nextstoptlv.com

A post shared by NOAM BE (@noambe) on

לאתר מרתון "סמסונג" תל-אביב

http://www.tlvmarathon.co.il

 

Comments

comments