דרגו את הפוסט

לחמניות שיבולת שועל טבעוניות בקלי קלות, ללא קמח חיטה שכיף לנשנש עם הקפה של הבוקר.

לחמניות שיבולת שועל טבעוניות

לחמניות שיבולת שועל טבעוניות

מה אתם אוכלים בבוקר? אני לדוגמא: מאוד אוהב לאכול דייסת קוואקר עם חלב סויה, קצת פירות חופן קטן של אגוזים ולצאת אל היום שלי. שבע ואנרגטי.

אני יודע אני יודע, בימי הקיץ הרותחים פחות מתחשק לנו דייסה חמה ומהבילה.   ולכן המתכון ללחמניות שיבולת שועל הוא פתרון נחמד לארוחת בוקר שאפשר להכין כמה מספר ימים מראש.

לחמניה כזו בשילוב של ממרח איכותי כמו: חמאת בוטנים לא מתוקה או טחינה מלאה וירק כלשהו, יכול להוות פיתרון נחמד לארוחת בוקר.

שימו ♥ ! אומנם הלחמניות הן מאוד משביעות אך מכילות כמו גבוהה של קלוריות – 160 קלוריות ללחמניה אחת!   (שוות ערך ל 2 פרוסות לחם, שהן 2 מנות פחמימה)

והם מאוד טעימות אז להזהר לא לאכול יותר מדי מהן:) 🙂 🙂

לחמניות שיבולת שועל טבעוניות

לחמניות שיבולת שועל טבעוניות

מה צריך?

8-10 לחמניות בגודל כדור פינג פונג

  1. 2 כוסות קמח שיבולת שועל –  טחונה עד דק במטחנת תבלינים
  2. כוס אחת חלב סויה לא ממותק
  3. כף שמרים יבשים
  4. 2 כפות שמן זית
  5. כפית אחת סילאן
  6. מלח גס
מה עושים?
* מערבבים בקערה עמוקה את קמח שיבולת השועל עם כוס חלב הסויה, כף השמרים, השמן והסילאן עד אשר מתקבלת עיסה דביקה ויציבה וללא גושים.
* מכסים עם מגבת ומניחים להתפחה במקום חמים כ שעה (או במקרר למשך לילה).
♥ מכיוון שלבצק שיבולת שועל קשה מעט לתפוח, לא תמיד נראה שינוי בנפח של הבצק אולם, כן צריך לראות בועות בטוח הבצק עצמו.
* לאחר ההתפחה מחממים תנור על חום גבוה (200 מעלות) ובעזרת ידיים רטובות או משומנות קורצים כדורים ומגלגלים לצורה של לחמניות בגודל של כדור פינג- פונג.
*מעטרים כל לחמניה במעט מלח גס, מעט שיבולת שועל ומזליפים שמן זית ממעל.
*אופים כ 8 דקות על חום גבוה ולאחר מכן מנמיכים את לחום בינוני – נמוך (150 מעלות) ואופים עוד 12-15 דקות עד שלהחמניות מתבקעות נוצרות סדקים.
*מצננים ומגישים

Comments

comments

Written by חגי לפלר